fredag 8 maj 2009

Ziptröja till R


Klippte ut denna tröja samtidigt som den till M, men eftersom den andra blev så vid och stor försvann lusten att sy en likadan till R så den blev liggandes utan dragkedja.
Men nu är jag sjuk och att sy en dragkedja känns som en bra nivå (rak söm, inga svängar)för mig nu.
Det enda som skiljer tröjorna åt förutom storleken är att R fick vanlig ärm på sin och M fick raglan.
När jag provade den på R så var den inte alls så vid som jag hade trott den skulle vara utan den passade riktigt bra.
Så denna gången lärde jag mig att mindre storlekar bör nog vara lite vidare.

Mönster: Meedom form 2 vanlig ärm strl. 68

Tyg: Stretchfrotté från Myrins, stretchjersey från Mjukatyger och dragkedja från Sykompaniet

+: Att den blev klar till slut och att den passade så bra.

-: Att den blev liggande halvfärdig så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar