fredag 17 april 2009

Ziptröja i frotte


Sist jag sydde denna modellen blev den lite smal (form 1) och jag skrev att nästa gång tar vi lite bredare (form 1,5) men det gjorde jag inte, utan breddade på ordentligt (form 2) . Det blev alldeles för stort för det skiljer visst 12 cm(!!!! ) på bredden mellan form 1 och 2.
Hur som helst blev denna tröjan för stor trots att jag klippte utan sömsmån.
Den är sydd i mjuk och skön stretchfrotte och randig stretchjersey till muddar, oj va det blev pilligt och avslöjande att sy i. På den nedre bilden syns en liten miss med ränderna.
Som den förra tröjan är den sydd med infodringar som man får bra tips om hur man syr hos Blomma åker vagn.

Tyg: Marinblå stretchfrotte och dragkedja från Myrins textil och randig stretchjersey från Mjuka tyger.

+: Inte nåt tror jag, skulle i så fall vara att M kommer att växa i den.

-: Form 2 blir lite för rymligt även för en utanpåtröja, även halshålet där kragen sitter blev för rymligt. Suck!!


2 kommentarer:

  1. Jättefin! Var kommer frottén ifrån? Jag har klippt till en liten snidig badrock till mig, men då räckte inte min strechfrotté till skärp. Svårt att hitta här i stockholm.

    SvaraRadera
  2. Frottén kommer från Myrins textil. Det är inte det lättaste att få tag i de i Göteborg heller. Myrins har inte det i sitt ord. sortiment så jag gjorde nog ett litet fynd däri stuvlådan.

    SvaraRadera