måndag 16 mars 2009

Röda muddbyxor

Ett par muddbyxor i lite kraftigare rött bomullstyg fodrade med trikå (hos Älsklingsfrö finns en jättebra beskrivning hur man gör).
För att pigga upp dom lite klippte jag ut en söt mus och en igelkott från ett annat tyg som appliserade fast. Eftersom det var ett stumt tyg så hoppade jag över totally stable, jag trodde att de bara behövdes vid strechigt tyg men de var lite väl svajigt så ska jag försöka komma ihåg att alltid ha de och göra så här.
I mudden bankade jag i små öljetter så att man kan ha snodd i mudden, men dom höll inte så bra för efter M hade sprungit runt i dom en stund såg jag att en av dom glidigt ur, typiskt.








Tyg: Rött bomullstyg från Myrins tyger, marinblått trikå från Kungälvs tyglager, muddar från Stoff och stil, tyg med djuren och turkos snodd har legat så länge i skåpet att jag glömt var dom kommer från.

Mönster: Dessa är sydda efter samma mönster som dessa fast utan besparing bak.
Alltså Meedom 1,5. strl. 92 men med stort original mönster och ganska långa muddar så motsvarar dom nog 98/104 i allafall på längden.

+ : Att M tycke om dom och att dom kan pigga upp lite bland hans mörka byxor.

- : Att öljetten lossnade och att jag inte kan åtgärda det utan att sprätta och att det e så jobbigt att sy i singlejersey som krullar sig.

1 kommentar:

  1. hejsan hej...

    jag är hennings dejt som du hörde om av din syrra igår :) fick din bloggadress, var ju så nyfiken :) helt underbara saker du gör...
    Vore kul att få lite tips av någon som hållit på längre...
    // Evelin

    Ps din necessär som jag såg live igår är helt kanon :)

    SvaraRadera