fredag 27 mars 2009

En till necessär

Ännu en necessär/sminkväska har sett dagens ljus, denna ska till min systers arbetskamrat.
Likadan som dom andra jag gjort (tom likadant yttertyg) med enda skillnaden att denna har två fack på insidan.
Den är sydd efter sminkväskemönstret som jag för övrigt måste minska så att den inte blir i storlek med en mindre necessär. En annan sak jag också måste komma i håg till nästa gång är att inte overlocka ihop inner och yttertyg utan bara zickzacka eftersom det annars syns från utsidan när man syr ihop den.

Tyg: Yttertyget är kommer från Åhlens, innertyget är från ett svart nytt lakan från IKEA, dragkedjan från Myrins textil.

+: Det blev så himla bra med innerfickorna.

-: Det jag nämnde tidigare att jag måste förminska mönstret och att jag glömde att jag inte skulle overlocka ihop tygerna utan bara zickzacka på den vanliga för att få en smal söm.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar