fredag 27 mars 2009

Kanske en blivande favorit modell


Jag tycker verkligen om dessa tröjor, utan luvor som knölar sig och med dragkedja fram så att M iallafall kan ta av sig tröjan själv.
Detta är testtröjan och den blev ganska bra, men några justeringar kommer det bli till nästa gång.
T.ex. lite kortare i livet och så kommer jag sy efter Meedoms form 1,5 istället för 1. (Hans långärmade t-shirts är ju sydda efter form 1 så de kan nog bli lite bökigt iallafall om han ska ta på sig själv.)
När jag sydde fast muddarna och dragkedjan använde jag en jätte bra beskriving hos Blomma åker vagn. Jag koncentrerad mig på att göra rätt att jag sydde fast dragkedje delarna på olika höjd men efter lite morrande och sprättande blev det bra.

Tyg: Velour från den nu nerlagda lokala tygaffären, muddar från stoff och stil, dragkedja från Åhlens

+: Att blev så bra att den går att använda.

-: Att det är så svårt att få Melvin att modella för kameran speciellt här när han e sjuk, på dessa bilder hade jag gillrat en fälla i form av några vindruvor på diskbänken.

1 kommentar: