fredag 7 augusti 2009

Mössa till R



Inför förskolestarten om drygt en vecka behövde R en ny mössa. Tygvalen föll på orange smalspårig manchester och för att pigga upp den lite fick den detaljer i landkapstyget. Eftersom jag bara har landskapstyget i trikå så strök jag på vliseline på baksidan för att det inte ska stretcha så mycket samt ge det mer stadga. Det fungerade jättebra.
Den är sydd efter Rättvisa barns jättebra beskivning
Måtten är 25 x 25 och längden är 48 cm

Tyg: Orange smalspårig manchester från Skrotens stuvlåda och landskaps tyg från Jofotex.

+: Den passade perfekt direkt utan justeringar, kanske tack vare att jag såg att den tillklippta skärmen var för stor innan jag hade sytt fast den. Gillar när skärmarna är lite mindre.

-: Denna gången försökte jag inte ens få stickningen snygg inuti mössan, utan ämnade en rå kant. Eftersom det är på trikån hoppas jag det går bra, till vävda tyger måste jag komma ihåg att overlocka den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar