onsdag 5 augusti 2009

Bättre sent än aldrig



Jag är så sen med flodhäst inköp, men jag hade bestämt mig för att inte köpa några för jag tyckte att mönstret var lite barnsligt. Men efter att ha sett dom i massa sybloggar fick jag helt enkelt ändra mig.
M och R får var sin t-shirt med bruna kantkand, R fick ett sprund i halsen som går i raglansömmen.


Tyg: Limefärgade flodhästar från Jofotex och kantbanden är från interlock från JNY

Mönster: Båda är från Meedoms form 1 strl 92 (98) resp. 68 (74).

+: Att jag till slut köpte tyget.

-: Fick litet bakslag på bandkantningen, och jag vet inte vad jag gjort dena gång som skiljer sig från tidigare. Tyvärr blev den stora t-shirten skev i halsringningen och eftersom bandkantningen bråkade så orkar jag inte göra om det, inte nu iaf. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar