fredag 26 juni 2009

Uggle t-shirt



Tur att barn växer, denna tröja blev jättestor och min lilla tjej drunknade i den.
Den har ett sprund som går med i ena raglansömen som stängs med tryckknapp.
Minns inte om jag glömde räkna med fållen vid utklippning, den blev iaf lite kort där,
men jag räddade den lite genom att sy på ett kantband där. Det blev mycket kantbandsträning och det gav nog resultat för så här lätt som på denna tröjan har det aldrig varit att sy på dom.

Mönster: Meedom strl (68) 74, form 1

Tyg: Egenfärgade ugglor från Jofotex, cerise interlock från JNY som jag även använde till kantbanden.

+: Jag tyckte att räddningen med kantband i fållen passa rikigt bra. Dessutom har jag fått in snittsen på hur man ska göra med kantbanden och då blir de ju även roligare.

-: Missen vid utklippningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar