onsdag 17 juni 2009

Mera t-shirtar

Eftersom förra t-shirten passade bra, sydde jag två till.
En med bruna kaniner på limegrön botten med bruna raglanärmar och kantband och en i mitt egenfärgade elefant tyg i rött och orange som fick röda raglanärmar och bruna kantband.






Tyg: Kaninerna från JNY, elefanter och brun interlock från Jofotex, röd interlock från Mjukatyger och muddväven till kantbanden från Stoff och stil.

Mönster: Meedom form 1 strl 92

+ :Älskar kanintyget.

- : På elefanttröjan sydde jag på kantbandet så att skarven hamnade fram istället för bak, upptäckte detta när jag stickat ner den så jag orkade inte sprätta utan klippte bort hela kanten och sydde på en ny istället. (Självklart så missar jag att stoppa i storlek och namnnärkningen då.) Återstår i morgon att se om den blev för urringad eller om den funkar ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar