tisdag 28 april 2009

Ännu en necessär och en premiär

En necessär till är beställd, den ser på utsidan ut som dom andra men detta är nr 2 (nummer 1 som jag bloggar om) som har 4 st fickor på insidan.
Det höll ett tag på att inte bli någon necessär för mitt tyg hade tagit slut igen, och i alla butiker i Göteborg var de slut och skulle inte komma tillbaka innan september, efter några telefonsamtal så det blev en "liten sväng" till Åhlens i Trollhättan. Som tidigare är dom sydda med nål och tråd beskrivning i bakhuvudet.


Premiär blev det för ett nyckelband, bandet är lite kortare ca. 15 cm för att förhoppningsvis inte fastna i allt i handväskan.
Min syster fick bandet när hon fyllde nyligen.

Tyg: Till necessären vaxad bomull från Åhlens, svart nytt lakan från Ikea, dragkedja från Myrins textil och till nyckelbandet påslakan från Lagerhaus, slaktad kameraväska för att få tag i spännet.

+ : Att jag lyckades få tag på mer "vaxduk"och att jag börjar bli bra på att sy necesärerna (kortare tid och mindre fula ord).

- : Att jag fick åka till Trollhättan för att hitta tyget.
Namn lapparna är slut, dom är visserligen beställda men ändå.

1 kommentar:

  1. Har nu en liten och en stor necessär som är jättefina och som fungerar utmärkt att ha med i väskan. Väntar nu på att kanske få ett nyckelband för att utöka min kollektion :-)

    /Svärmor

    SvaraRadera