torsdag 22 januari 2009

Vårjacka





Börjar längta till våren och då kan man ju sy en vårjacka för att fördriva tiden.
Min man kom efter ett besök hos sin pappa hem med en påse med kläder som han hade när han var barn, i den låg bla. en röd tunnare jacka med blå passpoaler. Tyvärr var den för liten för M men jag tänkte att då har jag en anledning till att sy en.
Här är min tolkning, marinblå manchester och fodrad med turkos fleece, passpoal i turkos interlock.

Mönster: Meedom form 2, med rak raglanskärning.

Strl.: 92 (utan sömsmån)

Tyg : Marinblå manchester från loppis, turkos fleece från Kungälvs tyglager, marinblå akrylmuddar från Myrins ,(turkos interlock från A&H)

+ : Att det blev effektfullt med passpoalen, tänkte strunta i dom för det var svårt att få dom lika jämna hela vägen. Tur att jag inte gjorde det, den hade nog blivit lite trist annars.

- : Min vanliga symaskin tyckte det var för tjockt att sy över 8 lager så det trasslade sig lite på insidan men det skiter jag i för det ser man inte när den sitter på.

1 kommentar: