måndag 26 januari 2009

Länge leve Nitor!!!

För några månader sedan färgade jag lite tyger som jag ville få lite färggladare.
Bl.a elefanter och ugglor från Jofotex och kaniner från jny design, från början var dessa i vitt och benvitt (inte så praktiskt när man syr till barn).
Jag färgade både med Herdin och Nitor allt är färgat i 40 grader.
Färgen från Nitor heter mandarin och har hållit sig fin
( det understa är en tröja som är tvättad många gånger och kalsongerna som ligger överst är nya, skillnaden mellan dessa är inte nämnvärd)




Annat är det med tygerna som är färgade med Herdins färg i lila och grönt , sedan första tvätten tappade tyget massor av färg detta trots att jag följt anvisningarna och även tvättat med avigsidan ut.

Bilderna talar nog för sig själv, nya kalsonger ligger på "gamla tröjor"
ALDRIG mera Herdin!!

2 kommentarer:

  1. är det en sån skillnad!!! shit ja visst aldrig mer Herdins. Vad är det för folk som jobbar där? testar dom inte sånt innan dom säljer sina grejer!? konstigt. Dom gröna har ju blivit grå! de är ju bra om vill ha dom grå. :)

    bra blogg ha de

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Maila mig på svensson_karin(snabel-a)telia.com så skickar jag beställningsformulär och mer info om storlekslappsbeställningen!

    Vi hörs!

    SvaraRadera